Renault Megane R.S. 2018 – czy najlepszy?

Rynek hot hatchy rozwija się bardzo dynamicznie. Producenci prześcigają się proponując klientom coraz lepsze rozwiązania z pogranicza samochodów sportowych i miejskich kompaktów. Swoją koncepcję na kolejną już odsłonę usportowionego auta kompaktowego Renault Sport przedstawiło we wrześniu 2017 roku we Frankfurcie. Dostępne od 2018 roku w polskich salonach nowe Renault Megane R.S. jest obecnie jednym z najtańszych samochodów w swojej klasie i prawdziwą gratką dla fanów nadwozia typu hatchback.

Historia modelu Renault Megane R.S.

Pierwszy model Renault Megane R.S. zadebiutował w 2004 roku jako ulepszona wersja niewielkiego rodzinnego samochodu Renault Megane II. Samochód dostępny był w odmianie trzydrzwiowej jak również pięciodrzwiowej. Auto bardzo szybko zyskało rzesze fanów wyróżniając się osiągami, atrakcyjną ceną i wysokim poziomem bezpieczeństwa jak na ten rodzaj samochodu. Jako pierwszy w swoim segmencie uzyskał 5 – gwiazdkową notę w testach Euro NCAP oferując w swoim wyposażeniu 6 poduszek powietrznych, elektryczną kontrolę trakcji, klucz w postaci wkładanej w konsolę karty aby zredukować obrażenia kolana, jak również pasy bezpieczeństwa reagujące natychmiast na kolizję pojazdu.
Kolejna wersja produkowana od 2010 roku na bazie Renault Megane III również odniosła sukces. Hot hatch od Renault nie miał wówczas wielu konkurentów a z obecnymi radził sobie naprawdę dobrze, cały czas konkurując niezwykle atrakcyjną jak na swoje parametry ceną. Producent zadbał o odpowiednio bogate wyposażenie modelu, jak również regularnie podnosił atrakcyjność poszczególnych pojazdów, wypuszczając na rynek szereg limitowanych edycji specjalnych. Nic więc dziwnego, że po najnowszej odsłonie hot hatcha od Renault Sport można spodziewać się naprawdę wiele.

Dane techniczne Renault Megane R.S. 2018

Nadwozie

Nowe Renault Megane R.S. to hatchback dostępny w wersji 3 – drzwiowej lub 5 – drzwiowej mieszczący wewnątrz do 5 osób włącznie z kierowcą. Samochód waży zaledwie 1400 kilogramów. Zastosowanie dedykowanego dla tego modelu układu wydechowego obniża pojemność bagażnika względem podstawowej wersji Megane i wynosi ona 294 litry.

Silnik

Renault Megane R.S. napędzane jest na przednią oś przez czterocylindrowy, rzędowy silnik benzynowy o pojemności 1.8 litra, który został dodatkowo wzmocniony przy użyciu turbosprężarki ze zmienną geometrią oraz intercoolera. Ten sam motor napędza również Alpinę A110. Jest to bardzo zaawansowana jednostka, która imponuje zaimplementowaniem najnowszych zdobyczy techniki. Moc generowana przez ten motor to 280 KM oraz 390 Nm. Maksymalny moment obrotowy osiągany jest przy 2400 obr/min. Owe parametry w połączeniu z niewielką masą samochodu pozwalają według deklaracji producenta na osiągnięcie prędkości 100 km/h w czasie 5,8 sekundy i prędkość maksymalną 255km/h.

Spalanie

Według zapewnień producenta średnie spalanie oscylować będzie w granicach od 6,0 l/100 km w trasie, do odpowiednio wyższego wyniku 9,1 l/100 km na terenie miasta dając w cyklu mieszanym wynik 7,2 l/100 km. Przy pojemności zbiornika paliwa wynoszącej 50 litrów oznacza to, że samochód na pełnym baku będzie w stanie pokonać od 549 do 820 kilometrów.

Cena Renault Megane R.S. 2018

Ceny katalogowe podstawowego modelu Renault Megane R.S. 2018 zaczynają się od 124 900 zł dla wersji z 6 – biegową skrzynią manualną oraz 131 900 zł dla wersji ze skrzynią automatyczną. Odpowiednie doposażenie pojazdu w różne interesujące dodatki pozwala na bezproblemowe przekroczenie kwoty 150 000 zł. Z racji, że jest to model występujący na rynku od niedawna, znalezienie używanych egzemplarzy może być trudne. W przypadku modeli używanych według ogłoszeń znalezionych na portalu otomoto, należy liczyć się z kwotą co najmniej 120 000 zł.

Opinie o Renault Megane R.S. 2018

Renault Megane R.S. 2018 został słusznie okrzyknięty jednym z najciekawszych hot – hatchy znajdujących się obecnie na rynku. Jego osiągi choć mogłyby być lepsze (z pomocą może przyjść planowana wersja Trophy), to bez wątpienia plasują go w czołówce stawki. Auto pewne braki w dynamice nadrabia jakością prowadzenia i jest zdecydowanie jeszcze bardziej dopracowane i praktyczne niż swój poprzednik. Jego bogate wyposażenie jest szeroko zachwalane, choć pewne opcje mogłyby być tańsze. Na uwagę zasługują również fotele, które przyciągają sportowym wzornictwem i jakością trzymania kierowcy, lecz dla niektórych osób recenzujących samochód okazały się zbyt twarde i niewygodne przy dłuższej jeździe. Ogromne zainteresowanie tym hot – hatchem z pewnością przełoży się w przyszłości na wachlarz usług oferowanych przez firmy tuningowe, które już teraz pracują nad dołączeniem przez Megane R.S. to zaszczytnego grona kompaktów mogących pochwalić się mocą przekraczającą 300 KM.