Opel Astra OPC

Opel Astra OPC jeszcze parę lat temu była najszybszym i najmocniejszym autem seryjnie produkowanym na świecie. Atrakcyjny i agresywny design zdecydowanie wyróżnia je na tle innych aut. Imponująca moc pod maską sprawia, że jest to auto dla ludzi, którzy oczekują od samochodu naprawdę wiele i jest on prawdziwym rarytasem.

Opel Astra OPC – niezwykły wygląd zewnętrzny

W wyglądzie zewnętrznym w pierwszej kolejności uwagę przykuwa dosyć nisko osadzony przedni zderzak z ogromnymi wlotami powietrza. Tył natomiast wyposażony w dyfuzor i dwie końcówki wydechu, również robi ogromne wrażenie. Nietuzinkowego wyglądu dodają temu autu listwy poszerzające progi, duże 19-sto calowe felgi, a całą sylwetkę doskonale wykańcza opadająca linia dachu i spoiler przy nim umieszczony.

Wnętrze

Wnętrze Opla Astry jest oznaczone w wielu miejscach logiem OTC- lewarek zmiany biegów, kierownica. Wspaniałe, dobrze wyprofilowane kubełkowe fotele, które można ustawić aż w 18 różnych konfiguracjach, pokaźne zegary z czerwonym podświetleniem i niewielka kierownica, komponują się w niezwykłą całość.  W desce rozdzielczej znajdziemy wyświetlacz, który obsługuje radio, komputer pokładowy i nawigację. Tapicerka skórzana jest miękka i wykonana z dobrej jakości skóry.

Nadwozie

Opel astra OPC to hatchback, którego długość wynosi 4466 mm, szerokość 1840 mm, a wysokość 1482 mm. Opel ten występuje w wersji nadwoziowej z 3 drzwiami i pięcioma miejscami siedzącymi. Jego rozstaw osi to 2695 mm. Masa własna pojazdu to wartość ok. 1500 kg. Zbiornik paliwa pomieści 56 litrów benzyny. Pojemność bagażnika wynosi 380 litrów. Natomiast po rozłożeniu siedzeń uzyskujemy 1165 l.

Dane techniczne

Silnik

Pod maską tego niezwykłego auta znajdziemy silnik benzynowy o pojemności dwóch litrów, który posiada aż 280 KM. Moment obrotowy, jaki osiąga ten samochód to 400 Nm, co w silniku czterocylindrowym o pojemności dwóch litrów, czyni go niezłym potworem, powiązanym ze skrzynią 6 M i napędem na przód. Przyczynia się do tego specjalny projekt turbosprężarki, która wytwarza ciśnienie doładowania w wysokości  1,5 bara, dostarczając tym samym stały napływ siły w przedziale 1400 do 5000 obr/min.

Osiągi

Moc 280 KM auto osiąga w przedziale 5500 obr/min. 100 km/h możemy zobaczyć na liczniku już w 6 sekund.

Maksymalny moment obrotowy 400 Nm osiąga w zakresie 2500-4500 obr/min. Prędkość maksymalna jaką dysponuje ten model to aż 250 km/h. Warto też zauważyć, że przy prędkościach powyżej 200 km/h w aucie można całkiem normalnie rozmawiać, gdyż jest ono dosyć dobrze wyciszone.

Spalanie

Kiedy usłyszymy, że auto pali 11,5 l/100km, niejednego użytkownika może ten wynik przerazić. Jednak biorąc pod uwagę, że takie spalanie pojawia się po szybkich przejazdach na autostradzie i pokonaniu ostrych wiraży, nie jest to wynik wygórowany. Natomiast średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym to 8 l/100km. W mieście może być to wartość około 10,8 l/100 km.

Cena

Cena nowego auta, biorąc pod uwagę powyższe cechy, które bez wątpienia czynią Opla OPC najlepszym samochodem sportowym w klasie kompaktów, zaczyna się od 128 tys. zł.  Czyni go to  tym samym bardzo przystępnym i atrakcyjnym cenowo. Pod tym względem wręcz nokautuje inne hothatche.

Opel Astra OPC na allegro, otomoto czy olx

Popularne aukcje jak otomoto, olx czy allegro na obecną chwilę nie mają w swojej ofercie zbyt wielu egzemplarzy tego auta. Za auto z rocznika 2013-2014 musimy wyjąć z portfela ok. 70- 79 tys. zł. Młodsze roczniki z drugiej ręki na obecną chwilę nie są dostępne.

Przegląd – historia OPC

1999 rok – wprowadzenie na rynek Astry (G) OPC z dwulitrowym silnikiem wolnossącym o mocy 118 kW/160 KM

2002 rok – wprowadzenie na rynek drugiej generacji Astry (G) OPC, z dwulitrową turbodoładowaną jednostką o mocy 147 kW/200 KM, w wersji trzydrzwiowej i Caravan.

2005 rok – na runku pojawia się odmiana Opla Astry OPC (H) z dwulitrową, turbodoładowaną jednostką o mocy 177 kW/240 KM, oraz szerokimi nadkolami, centralnie umieszczoną końcówką układu wydechowego, z 18-calowymi felgami.

2008 rok – na rynek wypuszczono limitowaną edycję Opla OPC Nürburgring Edition ze standardowymi 19-calowymi felgami, zawieszeniem o zmiennej charakterystyce, z białym lakierem nadwozia i wyścigową szachownicą, która przebiegała przez całą linię auta.

2009 rok – kolejna limitowana odmiana Race Camp z białym lakierem nadwozia i czarnym dachem, a także czarnymi felgami i nakładką na grillu.

2010 rok – zakończono produkcję auta z silnikiem o mocy 240 KM.

2012 – obecnie – pojawia się wersja OPC (J) z silnikiem dwulitrowym o mocy 280 KM.

Tuning OPC

W Oplu OPC możliwe jest przeprowadzenie chip tunigu, który podniesie moc i moment obrotowy, co przełoży się na lepsze przyspieszenie, większą prędkość i mniejsze zużycie paliwa. Moc maksymalna, jaką można uzyskać poprzez chip tuning to aż 320 KM i maksymalny moment 495 Nm. Wyniki modyfikacji powinno się skontrolować na hamowni.

Opinie

Agresywny desing w tym aucie oraz to, jak się prowadzi i jaką posiada moc, czyni go autem piekielnie mocnym. Zawieszenie FlexRide zastosowane w Oplu OPC, które pozwala wybrać trzy tryby pracy, nie tylko świetnie sprawdza się w czasie szybkich jazd na torze, ale również dobrze poradzi sobie w trakcie codziennych przejażdżek po mieście. Auto jest bardzo elastyczne i przyśpiesza z każdej prędkości. Ze względu na to, że jest to typowy samochód sportowy, przeważnie kierowany jest do osób młodych, które są fanami sportowych doznań, a przyjemność z jazdy jest dla nich najważniejsza. Ciekawa stylistyka nadwozia, dynamika wgniatająca w fotel i osiągi, czynią Opla OPC prawdziwą bestią. To prawdziwy hot-hatch z krwi i kości.